Khamis, 8 September 2011

Wanita Cantik Mudah Memerangkap Lelaki?

 Apabila di tanya mana-mana lelaki tentang ciri-ciri awek macam mana diaorang mahukan, jawapan pertama diaorang mesti si awek tu cantik. Kadang-kadang lelaki yang tak berapa handsome pun ada angan-angan nak awek cun. Bila jalan berdua-duaan sambil pegang tangan nampak dah macam beauty and the beast pulak. Kata orang tidak di peduli yang penting boleh jalan dengan bidadari. Waa..baru nampak macho. Pernah kita terfikir kenapa lelaki hanya maukan awek cun. Yang tak cun langsung tak dilayan.
Pada pandangan aku ni.....
  Sebenarnya lelaki yang tak berapa handsome ni kalau dah dapat awek yang cun melecun diorang rasa sangat bangga. Sebab bukan mudah nak dapat yang betul-betul cun. Kalau boleh nak berkepit dua puluh empat jam bertenggek atas motor di kaki lima, bagi semua orang tengok awek dia. Ada yang puji lagi lah kembang hidung si pakwe. Awek cun pula untung sebab diorang akan di tatang bagai minyak yang penuh oleh pakwe mereka.
Tetapi awek cun ni adakah mereka ni ikhlas berkawan ataupun hanya menggunakan kecantikan yang Allah kurniakan semata-mata untuk mengambil kesempatan terhadap lelaki. Baca Petikan di bawah...

PETIKAN DARI METRO GLOBAL

Hormon estradiol jadikan mereka sentiasa kurang puas hati dengan kekasih yang ada... Bagi mereka yang mempunyai banyak estradiol, satu bentuk estrogen, selalunya lebih menarik dari segi fizikal dan mudah memerangkap lelaki.

Mereka juga kurang berpuas hati dengan kekasih yang ada. Dengan itu wanita yang sedemikian sering berlaku curang, menurut hasil kaji selidik yang disiarkan daalm jurnal Royal Society.
Hormon steroid ovari itu juga dikaitkan dengan muka bersimetri, payudara besar dan nisbah ukuran pinggang ke paha yang rendah. Penyelidik juga mendapati bahawa wanita cantik berkemungkinan besar mengambil kesempatan terhadap keseksian mereka untuk memerangkap lelaki terbaik.

Dr. Kristina Durante berkata: "Wanita yang secara fizikalnya cantik bukan setakat mempunyai banyak pilihan, malah juga standard tinggi yang sukar dipuaskan. Mereka juga mempunyai alasan yang sedikit untuk komited kepada teman yang khusus jika ada lelaki berpotensi yang lebih berkualiti."
Dalam kajiannya, Kristina dari Universiti Texas, AS, mengukur paras estradiol di kalangan 52 pelajar wanita. Analisis yang dilakukan menunjukkan wanita paling cantik menikmati kepuasan paling kurang. Bagaimanapun mereka akan memilih untuk menjalin hubungan jangka panjang daripada mengadakan hubungan singkat dengan beberapa lelaki.

  Pandangan aku biarlah memiliki akhlak yang baik....senang dunia dan akhirat seandainya dapat bersama keakhir hayat, kerana kecantikan hanyalah sementara pinjaman dari Allah Yang Maha Esa. Bila-bila masa sahaja Allah boleh menarik balik kurniaanNya.
Wassalam.......

Tiada ulasan: